sábado, 30 de julio de 2011

Intervencionismo: Fórmula Hit y Ritmo FM clausuradas


Para los que todavía creen que la crisis económica que sufrimos es culpa de los desmadres del capitalismo salvaje, voy a revelarles un secreto a voces: Fórmula Hit y Ritmo FM han concluido sus emisiones debido a la agobiante intervención del gobierno en la concesión administrativa de frecuencias de radio y televisión. En otras palabras, nadie es libre de emitir radio y televisión, los gobiernos conceden frecuencias de onda a los que quieren, presumiblemente amigos, amiguetes, serviles y correveydiles.
Fórmula Hit y Ritmo FM es el resultado de unos emprendedores que hace 7 años deciden crear una empresa. En este tiempo logran consolidarse con medios precarios, pero apoyados en una ilusión y juventud sin límites. Mal que bién soportan los golpes de la economía debilitada del entorno ontinyentí, pero van tirando y cumpliendo con su misión de personas comprometidas con los escuchantes. Pero lo que ya no pueden soportar es la decisión administrativa que les conmina al cierre, so pena de sufrir quebrantos económicos. Necesitada la sociedad de crear empresas para producir trabajo, nos encontramos amarrados por el poder cuando de manera espontánea decidimos iniciar un proyecto de trabajo y riqueza. Esta forma de ejecutar el poder no lo quiere nadie. Muchos gobernantes se las dan de demócratas en sus discursos radiados y televisados, pero ejercen como auténticos tiranos.
Este blog que diariamente se informaba por los medios locales, deplora el cierre de ONTINYENT DIGITAL, que tantas veces ha linkado en los comentarios. Creo que Germán Llorca peca de ingénuo o nos quiere hacer creer en una conspiración contra Fórmula Hit, en este arículo de Aramultimedia. Si las ondas no estuviesen sometidas a la concesión administrativa, la "conspiración" estaría en la competencia, en la elección del dial por el escuchante. La economía de mercado es el método superior de creación de riquezas para el beneficio de todos. No es perfecto, pero es mucho mejor que el modelo económico colectivista basado en la planificación centralizada.
Si con los casos que diariamente suceden en nuestro rededor de imposibilidad de emprender proyectos y encontrar trabajo todovía creen que el capitalismo es el culpable, bueno sería emprender peregrinación al santuario del colectivismo o socialismo que tanto bién hizo a la humanidad.

8 comentarios:

Anónimo dijo...

En primer lloc, no entenc com qualsevol persona pot crear una empresa siga del grmi que siga i en els mitjans de comunicació existeix les llicències, que siga tot dit, són condedides d'una manera molt dubtosa per Generalitat. Després, comentes en el teu article que no és una persecució contra Ritmo Fm. Aleshores, per què hi ha moltes emissores al nostre territori que no les han tancat, mentres que la primera, junt a tv3, ha estat ritmo fm. També he de dir-te que és la segona vegada que van a per esta emissora. Fa escasament un any va d'haver de canviar de dial per evitar problemes. Per què s'ha obviat des de l'anterior equip de govern a aquesta emissora, sense donar-los, com se sol dir ni aigua?. No rebien ni la informació. Què no hi ha ma negra darrere? Un poc ingenu, entre els polítics perversos i les competències deslleals d'altres emissores, no cal que diga noms veritat?, han tancat l'emissora. És molt fort que una emissora rentable, que genera llocs de treball, que paga les seues taxes al dia, no tots els mitjans poden dir el mateix, i escoltada per molta gent, tinga aquesta final. Quina merda de societat.

Mime dijo...

El afer tv3 no té a veure amb les llicències d'emissió, que les dóna Madrid. A Ritme FM se li nega la llicència perquè no té assignada freqüència, la qual cosa és un acció interventora pel govern de torn.
Insistisc, les persones fem créixer l'economia amb les nostres accions, mentre els governs ens impedeixen crear a base de normes i impostos que limiten la nostra activitat.

Anónimo dijo...

Tambè insistisc jo, per què a altres emissores de ràdio, en la mateixa situació que Ritmo Fm els han permés continuar i a aquesta emissora d'Ontinyent no. En la resta que dius totalment d'acord.

Mime dijo...

Altres emissores tenen assignada freqüència per emetre. Anònim, les normes administratives que limiten la lliure circulació d'idees i projectes fomenten la corrupció de la qual s'aprofiten polítics i buròcrates. Aquestes normes permeten a altres empreses o persones interposar recursos contra qui no les compleix i així una societat productiva es converteix en una jungla on la competència entre empreses, en lloc de practicarse en el mercat lliure es realitza en els tribunals de justícia. Així és com els governs de caire planificador i interventor desvien el net joc de la competència (de la qual el beneficiat és sempre el consumidor) al terreny de l'ardit per provocar confusió i beneficiar el polític.

Anónimo dijo...

Mime, per tancar estos comentaris. Aquest matí he parlat en un bon amic que treballa en una emissora com la de Ritmo Fm, m'hauràs de disculpar no puc dir el nom per evitar problemes i m'ha comentat com li va a ell en el seua mitjà. Ells estan en la mateixa situació que Ritmo Fm, com moltes cadenes de radio a nivell autonòmic, sense freqüència de ràdio i, no obstant això funcionen perfectament. Ninguna amenaça, ninguna pressió i saps per què? Molt fàcil, perquè no molesten, fan la seua feina per a la poca gent que els escolta, no lleven massa publicitats a la resta, etc. Els polítics del seu poble, al costat d'ells i la competència que té ben a prop, els ignoren. Torne a dir-te, que el que tu dius de les freqüències és la llei, és la part teòrica, però després està la pràctica. Si hi ha pressió per tots els costats, estàs venut. I això és el que li ha passat a Ritmo FM, pressió i obstacles per uns i falta de voluntat política d'altres per no voler fer l'emissora municipal, siga dit a cost zero per l'Ajuntament.

Mime dijo...

Anònim, et agraeixo esta última informació, que tindré en compte per pròximes incursions en assumptes sobre la llibertat d'expressió.
Una vegada vaig comentar sobre la llibertat d'expressió d'Ontinyent Digital que denunciaven atacs a la mateixa. Lamento que no ho denunciaren i he de demanar-los disculpes pel meu punt de vista, potser equivocat.
"Quedar de braços creuats no només és immoral, a més és perillós, perquè suposa deixar fer l'enemic". Edmund Burke.
De nou, gràcies anònim, per la teva informació i la teva col.laboració en aquest bloc.

Anónimo dijo...

No has de demanar disculpes de res. Ací cadascun aporta les seues opinions i les seues experiències. Estic d'acord amb la cita que has posat, però per desgràcia deixem fer massa coses a l'enemic. Una abraçada

Ontinyent Jove dijo...

Molt bon article!!! un 10!! ès mes a ontinyent a nascut una nova radio online creada per joves, joves que estan cansats de que al seu poble no hi ha cap tipus de festa per a ells, ni cap entreteniment... pareixem una ciutat fantasma... la seua radio online ès http://www.radiont.es (tarda uns segons a carregar), ès un poc depriment com l'anjuntament coneix aquesta radio i ni sinteresen per saber res... a més a més, el tancament de la meravellosa ritmo fm... que ja els agueren pogut concedir la llicencia. Per aixo, estos joves ontinyentins volen rebelarse amb aquesta radio jove e independent, ja que a la xarxa d'internet no es necesita cap llicencia per poder emitir... volen donar-se a coneixer, fomentar i crear la festa i el oci a Ontinyent, de fet, ja van fer la primera festa de la seva ràdio, el dia 5 d'agost de 2011, posiblement ja la conegueu, ja que a ixit publicada al periòdic d'Ontinyent i estan colaborant a diversos festivals de la Comunitat Valenciana, es mès, han conseguit tindre oyents nacionals e internacionals, tan sols desde el 15 de juny de 2011 fins el dia de avui, han pasat per la seva web 6000 persones úniques... Apollem estos joves Ontinyentins emprendedors, que tenen la iniciativa ben clara...

A tot acò añadir que també han organitzat un festival de Dj's per a les festes de moros i cristians a la glorieta, 3 dies de festa... amb la colaboracio de Radiont i diverses empreses de Ontinyent.

Visca la gent emprendedora de este poble... entre tots si apoyem aquestes iniciatives,conseguirem un poble amb mes cultura i mes oci.

Per cert el mail de aquesta radio per si algu te alguna consulta es: radi-ont@|hotmail.com

Una salutació!